Top 5 – co najczęściej psuje się w telefonach komórkowych?

Smartfona posiada już ponad 2/3 Polaków. Nie tylko używamy go do wykonywania i odbierania połączeń głosowych, ale również do szeregu innych zastosowań: jako budzik, centrum rozrywki, przenośny komputer, źródło wiedzy i przepustkę do szeregu aplikacji, bez których nie wyobrażamy sobie życia. Niestety, smartfon to tylko gadżet elektroniczny, który może się zepsuć. Naprawa telefonów staje się wówczas naglącą koniecznością. Sprawdźmy, jakie usterki w przypadku smartfonów zdarzają się najczęściej?

  1. Stłuczony ekran
    W wyniku uszkodzeń mechanicznych bardzo często w smartfonach dochodzi do pęknięcia ekranu. Można zmniejszyć takie ryzyko, naklejając na ekran swojego telefonu komórkowego specjalne szkło pancerne, odporne na zarysowania. Jeśli tego nie zrobimy, wymiana ekranu w smartfonie może być bardzo kosztowna i przewyższyć wartość samego urządzenia.
  2. Niedziałający dotyk
    Bardzo często zgłaszaną w serwisach telefonów awarią jest nieprawidłowe działanie dotyku, czyli panelu dotykowego. W takim wypadku, jak podkreślają specjaliści na co dzień zajmujący się takimi usterkami, może to wynikać z problemów z oprogramowaniem, ale na ogół uszkodzona jest digitzer, czyli płyta dotykowa. Serwis telefonów może wymienić lub naprawić ten komponent smartfona, jeśli jest taka możliwość.
  3. Problem z aparatem
    Bardzo często współczesne smartfony są alternatywą dla fotograficznych aparatów kompaktowych. Niestety i one mogą ulec awarii. Serwis telefonów Dillcom zwraca uwagę, że najczęściej jego klienci pod tym względem narzekają na samoczynne zamykanie się aplikacji, błędy w niej i problemy z zapisem fotografii. Przyczyną może być uszkodzone oprogramowanie, a rozwiązaniem – zainstalowanie innej aplikacji do obsługi aparatu. Jeśli jednak występują problemy z obrazem, niewykluczone, że uszkodzeniu uległ sam obiektyw i trzeba go wymienić.
  4. Problem z ładowaniem telefonu
    Zbyt wolne ładowanie baterii i nagrzewanie się telefonu lub ładowarki, to kolejny częsty problem zgłaszany do serwisów smartfonów. Może on wynikać z awarii ładowarki lub samej baterii. Można to naprawić bardzo szybko, wymieniając te elementy.
  5. Awaria mikrofonu
    Niewidoczny gołym okiem mikrofon telefonu komórkowego ma kluczowe znaczenie dla wykonywania i odbierania połączeń głosowych. Jeśli ulegnie on awarii, np. w wyniku usterki technicznej, profesjonalny serwis telefonów szybko ją usunie, wymieniając mikrofon.

To tylko jedne z licznych problemów z telefonami komórkowymi, z jakimi przychodzą klienci do serwisu. Na szczęście, większość z nich można rozwiązać szybko, sprawnie i na ogół niskim kosztem. Naprawa telefonów jest kosztowna wówczas, gdy awarii ulega ich ważny element, jak panel dotykowy, ekran lub procesor. W takich przypadkach niewykluczone, że pracownik serwisu zasugeruje klientowi kupno nowego telefonu, ponieważ starego po prostu nie będzie opłacało się naprawiać. Koszt naprawy może przewyższyć cenę nowego smartfona.

admin
19 marca, 2020

Skontaktuj się
z nami już dziś!

Centrum serwisowe

ul. Kasprowicza 81/85 lok. 6
01-836 Warszawa

tel.: +48 791 495 495
biuro@dillcom.pl

Godziny Otwarcia
09:00 – 19:00