6 najczęstszych usterek w smartfonach – przyczyny i naprawa

Problem ze smartfonem – niezależnie od marki i modelu – przydarzają się każdemu. Bez nowoczesnych telefonów komórkowych nie wyobrażamy sobie życia, ale z uwagi na skomplikowanąkonstrukcję i intensywnąeksploatacjęsą one w dużym stopniu narażone na różnego rodzaju usterki zwykle wymagające profesjonalnej naprawy telefonów. Jakie awarie przytrafiająsięnajczęściej i co w takich sytuacjach robić?

01
foto1
Uszkodzony wyświetlacz

Do naszego serwisu bardzo często zgłaszają się klienci ze smartfonami, w których uszkodzony został wyświetlacz. Większość usterek w smartfonach ma związekwłaśnie z tym elementem telefonu. Do uszkodzenia w postaci pęknięcia zazwyczaj dochodzi wskutek upadku. Poza tym codzienna eksploatacja – noszenie telefonu w kieszeni czy w torebce etc. – także wpływa na stan wyświetlacza. Pojawiają się na nim mało estetyczne zarysowania, zdarzają się też odpryśnięcia. Zabezpieczyć się przed powyższymi uszkodzeniami można poprzez wyposażenie urządzenia w szkło hartowane (im większa jego twardość, tym lepiej) oraz w solidne etui ochronne. To oczywiście nie wykluczy prawdopodobieństwa przykrych zdarzeń w stu procentach, ale zminimalizuje ryzyko. Jeżeli dojdzie do pęknięcia, niezbędna jest naprawa telefonów polegająca na wymianie wyświetlacza. Warto przy tej okazji nadmienić, iż problemy z wyświetlaczem to nie tylko pęknięta szybka. Zdarzają się też brak reakcji na dotyk czy niewyświetlanie obrazów.

02
foto2
Problemy z ładowaniem

Zaraz po wyświetlaczu gniazdo ładowania to najczęściej psujący się element w smartfonach. Główną przyczyna awarii jest korzystanie z telefonu w trakcie ładowania – naraża to kabel na naprężenia i szarpnięcia, a to nie służy gniazdu ładowania. Nie obędzie się wówczas bez profesjonalnej naprawy telefonów – gniazdo ładowania nadaje się wyłącznie do wymiany. Problemy z ładowaniem często objawiają się przegrzaniem telefonu oraz brakiem postępu w ładowaniu (urządzenie ładuje się do pewnego poziomu, a potem przestaje). Bywa, że telefon po podłączeniu do ładowarki w ogóle się nie ładuje. Odpowiedzialność leży na ogół po stronie ładowarki, ale powyższe objawy mogą zwiastować też kłopoty z baterią. Przyczyn może być sporo, dlatego w celu postawienia właściwej diagnozy należy oddać smartfona do serwisu.

03
foto3
Krótko trzymająca bateria

Krótko trzymająca bateria to zmora wielu właścicieli smartfonów. Jak poprawić jej wydajność?Jest na to kilka sposobów. Nie można dopuszczać do całkowitego jej rozładowania. Najlepiej, jeśli zawsze będzie naładowana na poziomie od 40 do 90 proc. Ponadto trzeba trzymać telefon z dala od źródeł ciepła i nie narażać go na działanie ekstremalnych temperatur (smartfony na ogółźleznoszą zarówno wysokie, jak i niskie temperatury). Lepiej też nie pozostawiać go podpiętego do ładowarki na całą noc. Opłaca się także ustawić niższą jasność ekranu oraz zamknąć aplikacje działające w tle (pochłaniają sporo energii). Każdy użytkownik smartfona powinien liczyć się z tym, że bateria prędzej czy później zużyje się. Samodzielna wymiana nie zawsze jest możliwa, a jeśli telefon wciąż jest na gwarancji, to zerwanie plomby gwarancyjnej grozi jej utratą. Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest wymiana baterii w serwisie – koszt usługizależny jest od marki i modelu telefonu.

04
foto4
Zalanie

Zalanie Nasi serwisanci niejednokrotnie mają do czynienia z zalanymi smartfonami. W większościprzypadków da sięprzywrócić telefon do pierwotnego stanu, niemniej kluczowe znaczenie w tym kontekściemają pierwsze chwile po wyjęciu telefonu z wody. Trzeba wyciągnąć z niego karty SIM i pamięci oraz baterię, a następnie osuszyć z zewnątrz. W żadnym wypadku nie wolno włączać smarftona, żeby sprawdzić, czy działa. Niedopuszczalne jest również podłączanie go do ładowarki lub innego urządzenia, np. komputera w celu przerzucenia danych. Odradzamy także suszenie telefonu przy użyciu suszarki lub w piekarniku oraz wkładanie do miski z suchym ryżem. Zalany smartfon powinien jak najszybciej trafić do serwisu. Naprawa telefonów po zalaniu polega na dokładnym osuszeniu ich za pomocą specjalnego sprzętu oraz na sprawdzeniu, co uległo uszkodzeniu i jak rozległa jest awaria. Koszt naprawy uzależnionyjest od rodzaju i ilości uszkodzonych podzespołów. Na co dzień zalecana jest po prostu zwykła ostrożność.

05
foto1
Przegrzanie

Przegrzanie to kolejny częsty problem, z którym zmagają się użytkownicy smartfonów. Co prawda produkowane współcześnie telefony posiadają specjalne zabezpieczenia chroniące je przed skutkami przegrzania, lecz takiego ryzyka nie da się całkowicie wykluczyć. Smartfony przegrzewają się z różnych powodów. Noszenie ich przez większość dnia w kieszeni, trzymanie w nagrzanym samochodzie, intensywne użytkowanie – to wszystko wpływa na ogólną kondycję urządzenia i może doprowadzać do przegrzania. Niekiedy winę ponosi niesprawna bateria nadająca się do wymiany czy uszkodzone oprogramowanie. Naprawa telefonów z uszkodzonym softem polega na wgraniu nowego oprogramowania. Zazwyczaj nie da się tego zrobić samodzielnie, dlatego telefon powinien trafić w ręce fachowców.

06
foto2
Awaria aparatu fotograficznego

Parametry aparatu fotograficznego to dość istotna przesłanka brana pod uwagę przy zakupie smartfona. Fotografia mobilna zyskuje coraz więcej zwolenników – nic dziwnego, skoro całkiemniezły aparat można mieć w telefonie i nie trzeba inwestować w droższy sprzęt. Nie wspominając o tym, iż smartfon zajmuje znacznie mniej miejsca. Przyczyn kłopotów z aparatem fotograficznym w telefonie jest sporo. Z doświadczenia wiemy, iż przeważnie wina leży po stronie wadliwej karty SIM, niesprawnego modułu kamery, uszkodzonej płyty głównej czy uszkodzonego oprogramowania. Samodzielnie trudno jest ocenić, co się stało i dlaczego aparat nie działa prawidłowo lub w ogóle nie chce się uruchomić. Można spróbować zrestartować urządzenie lub przywrócić je do ustawień fabrycznych. Jeżeli to nie pomaga, wymagana jest profesjonalna naprawa telefonów. Bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia nie da się określić, co spowodowało awarię.

Skontaktuj się
z nami już dziś!

Centrum serwisowe

ul. Kasprowicza 81/85 lok. 6
01-836 Warszawa

tel.: +48 791 495 495
biuro@dillcom.pl

Godziny Otwarcia
09:00 – 19:00