iPhone nie łączy się z komputerem – co zrobić?

Twój iPhone nie może połączyć się z komputerem, a chcesz zrobić kopię zapasową istotnych plików? Najistotniejsze jest to, aby znaleźć główną przyczynę. Powinieneś wiedzieć, że problem może dotyczyć obu urządzeń oraz kabla USB. W zależności, jaki jest jego stopień możesz rozwiązać go na własną rękę bądź oddać sprzęt w ręce doświadczonych specjalistów. W poniższym poradniku podpowiadamy, co należy zrobić, kiedy iPhone nie chce połączyć się z komputerem.

iPhone nie chce połączyć się z komputerem – co może być powodem?

Jak już wyżej wspomnieliśmy przyczyną może być problem związany z jednym z urządzeń. Co istotne? Jeżeli ponowne uruchomienie komputera lub smartfona nie przyniosło oczekiwanego efektu, niezbędna będzie bardziej precyzyjna diagnostyka. Poniżej prezentujemy najważniejsze kroki, jakie możesz wykonać przed oddaniem telefonu do serwisu:

Sprawdź stan komputera

Problem z podłączeniem iPhone’a często może leżeć po stronie komputera. Jednak nie zawsze oznacza to poważną awarię i konieczność oddania sprzętu do naprawy. Warto zatem zacząć od kilku prostych czynności takich jak:
• uruchomienie ponownie komputera
• odłączenie wszystkich akcesoriów USB oprócz telefonu – sprawdź, czy problem występuje też po podłączeniu go do innych portów
• aktualizacja oprogramowania na komputerze
• w przypadku, jeżeli korzystasz z iTunes, sprawdź i upewnij się, czy posiadasz najnowszą wersję aplikacji

Wszystkie wyżej wymienione kroki powinny rozwiązać opisany problem. Jeżeli jednak w dalszym ciągu iPhone nie chce się połączyć z komputerem sprawdź, czy możesz podłączyć go do innych urządzeń z systemem iOS. Jeśli okaże się, że inne urządzenie nie będzie miało problemu z wykryciem Twojego smartfona, koniecznie zgłoś się ze swoim komputerem do serwisu.

Zmień kabel USB

Należy również pamiętać o kablu do ładowania, który z czasem może przestać działać poprawnie. Taki stan rzeczy wynika nie tylko z intensywnej eksploatacji, ale również uszkodzeń mechanicznych, o które niestety nie trudno w trakcie codziennego użytkowania. W związku z tym, należy sprawdzić stan używanego kabla, ponieważ istnieje prawdopodobieństwo, że przypadkowe zabrudzenie bądź szarpnięcie mogło spowodować, że przestał łączyć. Możesz przekonać się o tym w łatwy sposób, poprzez zastosowanie innego kabla.

Upewnij się, czy twój iPhone jest sprawny

Jeżeli Twój komputer oraz kabel działają w poprawny sposób, to problem może być związany z samym smartfonem. Wówczas warto zacząć od najbardziej podstawowych czynności. Pamiętaj, aby zaktualizować oprogramowanie oraz uruchomić ponownie swój telefon. Jeśli to rozwiązanie nie przyniesie efektów, oznacza to, iż prawdopodobnie jest uszkodzony. W tym przypadku najlepszym rozwiązaniem jest zgłoszenie się do serwisu, który wykona dokładną i precyzyjną diagnozę problemów. Może się bowiem okazać, że Twój iPhone ma problemy z oprogramowaniem bądź zabrudzone czy uszkodzone gniazdo ładowania.

Ważne! Zarówno w jednym jak i drugim przypadku nie zaleca się podejmowania samodzielnych działań, ponieważ usterka może się jeszcze bardziej pogłębić. Pamiętaj, aby wybierać serwis, który odpowiednio zadba o bezpieczną i skuteczną naprawę Twojego urządzenia.

Reasumując, jeśli Twój iPhone nie chce połączyć się z komputerem, powinieneś sprawdzić, który element jest za to odpowiedzialny – telefon, komputer czy kabel USB. To bardzo istotne, bowiem czasem wystarczy uruchomić urządzenie ponownie lub zaktualizować oprogramowanie, aby problem się rozwiązał. Jeśli natomiast wynika on z poważniejszych usterek takich jak uszkodzenie gniazda ładowania, wówczas konieczna jest profesjonalna naprawa w sprawdzonym serwisie – takim jak DILLCOM. Zapraszamy serdecznie do skorzystania z naszych usług!

 

Dillcom
8 czerwca, 2023

Skontaktuj się
z nami już dziś!

Centrum serwisowe

ul. Kasprowicza 56
01-871 Warszawa

tel.: +48 791 495 495
biuro@dillcom.pl

Godziny Otwarcia
09:00 – 19:00

    „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie".

    Operacja pn. „Rozwój działalności gospodarczej firmy Dilicom Serwis Jan Łajewski z zakresu serwisu komputerowego poprzez zakup innowacyjnej aplikacji usprawniającej obsługę klientów” mająca na celu rozwój działalności gospodarczej w zakresie naprawy i konserwacji komputerów i urządzeń peryferyjnych, w tym utworzenie jednego etatu i utrzymanie dwóch miejsc pracy w okresie trzech lat od dokonania płatności końcowej współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

    Wartość realizowanej operacji: 136471,92 zł, w tym ze środków EFPROW 56290,27 zł.

    Operacja realizowana w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność wdrażanej przez LGD Nadarzyn-Raszyn-Michałowice.